Εκπαιδευτική επίσκεψη στην Βουλή των Ελλήνων

Παρασκευή 18-11-2022

Πλατεία Συντάγματος

Oι μαθητές της Στ΄τάξης ξεκινήσαμε για την εκδρομή μας στην Αθήνα. Στις 6.00 π.μ. συναντηθήκαμε  μπροστά στο Δημαρχείο. Στο δρόμο κάναμε στάσεις για φαγητό και ξεκούραση. Μόλις φτάσαμε στην Αθήνα, πήγαμε στο ξενοδοχείο και αφού τακτοποιήσαμε τα πράγματά μας,επισκεφτήκαμε την Πλατεία Συντάγματος πού είναι η κεντρική πλατεία της Αθήνας.Στην Πλατεία βρίσκεται και το κτήριο της Βουλής και το μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη. Είδαμε επίσης και την αλλαγή της φρουράς από τους Εύζωνες που ήταν πολύ εντυπωσιακή. Θέμης Τσ., Άγγελος Μ., Αλέξανδρος Οικ.

1mera 2  1mera 3

Ευγενίδειο Ίδρυμα - Πλανητάριο

1mera 4 Στη συνέχεια πήγαμε στο Πλανητάριο και αυτό ήταν που μας έκανε τη μεγαλύτερη εντύπωση από την εκδρομή στην Αθήνα. Εκεί είδαμε ένα πολύ  όμορφο κτήριο που στο εσωτερικό του είχε έναν εντυπωσιακό θόλο, μία τεράστια δηλαδή οθόνη μέσα στην οποία έβλεπες τη γη και όλους τους    πλανήτες του Ηλιακού μας συστήματος και του Γαλαξία μας. Είδαμε ακούσαμε και μάθαμε πολλά και πολύ ενδιαφέροντα πράγματα. Μιχάλης Β.,   Αθηνά Ζ., Κωνσταντίνος Π.

Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

1mera 1

Μετά το Ευγενίδειο Ίδρυμα και περνώντας από την υπόγεια διάβαση φτάσαμε στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Οι εντυπώσεις μας    ήταν πολύ ενδιαφέρουσες. Το καλύτερο μέρος ήταν τα Χορογραφημένα Σιντριβάνια στο Κανάλι. Το νερό στα σιντριβάνια κυλούσε σύμφωνα με το ρυθμό της μουσικής. Ένα εξίσου ενδιαφέρον κομμάτι της ξενάγησης ήταν η βιβλιοθήκη που είχε χιλιάδες βιβλία και πολλούς ανθρώπους που διάβαζαν. Μετά περιηγηθήκαμε στο Ίδρυμα και πήγαμε να φάμε. Μας άρεσε πάρα πολύ και θα θέλαμε να το ξαναεπισκεπτούμε. Σταυρούλα Π., Κωνσταντίνος Τ., Μαίρη Κ.

Σάββατο 19-11-2022

Μουσείο της Ακρόπολης

2mera 2Το Σάββατο το πρωί φτάσαμε στο Μουσείο της Ακρόπολης και συναντήσαμε την ξεναγό μας. Καθώς πηγαίναμε στην είσοδο μας είπανε πως πρέπει να αφήσουμε τις τσάντες και να συνεχίσουμε χωρίς αυτές. Αρχίσαμε από το ισόγειο και καταλήξαμε στον τρίτο όροφο. Στο ισόγειο είδαμε ευρήματα από τις πλαγιές της Ακρόπολης. Το δάπεδο ήταν γυάλινο και έβλεπες από κάτω την αρχαιολογική ανασκαφή. Συνεχίζοντας είδαμε πάρα πολλά αγάλματα και αντίγραφα αγαλμάτων. Είδαμε τις Καρυάτιδες και η ξεναγός μας είπε ότι λείπει μια που έχει κλαπεί. Είδαμε πάρα πολλά γυναικεία κυρίως αγάλματα, τις Κόρες. Στον τρίτο όροφο, ο χώρος έχει  τη μορφή και τις διαστάσεις του Παρθενώνα. Εκεί  είδαμε τα αυθεντικά μαρμάρινα γλυπτά  του Παρθενώνα και  τα γύψινα αντίγραφα αυτών που βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο ή σε άλλα μουσεία του εξωτερικού. Όπως μας  είπε η ξεναγός όσα γλυπτά  είχαν χρώμα  λευκό είναι  αντίγραφα κλεμμένων. Σε άλλα  σημεία  που ήταν άδεια μας είπε πως δεν έχουν ανακαλυφθεί ακόμα. Μετά κατεβήκαμε ξανά στο ισόγειο, πήραμε τις τσάντες μας και πήγαμε να αγοράσουμε αναμνηστικά από το Μουσείο. Επόμενος σταθμός  η Ακρόπολη των Αθηνών. Αναστασία Κ., Στέφανος Β., Ζωή Μ.

Ακρόπολη Αθηνών

Μετά το Μουσείο της Ακρόπολης, αρχίσαμε να ανεβαίνουμε τον  περίφημο λόφο της Ακρόπολης.  Εκεί είδαμε  διάφορα αρχαία αγάλματα και ναούς. Στην αρχή είδαμε  τα Προπύλαια τα οποία ήταν πάρα πολύ ωραία. Τα Προπύλαια  ήταν η  κεντρική πύλη της Ακρόπολης. Μπαίνοντας μέσα στο αριστερό μας χέρι υπήρχαν πάρα πολλές διαλυμένες κολόνες. Ανεβαίνοντας,  στο ψηλότερο σημείο του βράχου  δέσποζε  ο επιβλητικός ναός του  Παρθενώνα. Τότε η ξεναγός  σταμάτησε και άρχισε να μας μιλάει για την ιστορία του. Τελειώνοντας την ξενάγηση επειδή ήμασταν πολύ κουρασμένοι οι δάσκαλοι αποφάσισαν να μας αφήσουν να κάτσουμε λίγο να ξεκουραστούμε, πριν το κατέβασμα. Απέναντί μας υπήρχε  άλλος ένας πανέμορφος ναός με τις υπέροχες Καρυάτιδες. Ήταν το Ερέχθειο, ναός, αφιερωμένος στην Αθηνά και τον Ποσειδώνα. Κατεβαίνοντας είδαμε το υπέροχο θέατρο του Ηρώδου του Αττικού, που μέχρι τώρα χρησιμοποιείται για παραστάσεις. Ήταν πάρα πολύ ωραία εμπειρία που σίγουρα κανείς δεν θα ξεχάσει ποτέ. Στάθης Μ. , Καλλιόπη Σ., Μιχάλης Π.

2mera 4   2mera 3

Βουλή των Ελλήνων

2mera 1Το Σάββατο 19 Νοεμβρίου στις 6:00 είχαμε ραντεβού να πάμε να επισκεφτούμε τη Βουλή των Ελλήνων. Το κτήριο εξωτερικά ήταν τεράστιο και εντυπωσιακό. Αφού περιμέναμε για λίγη ώρα ήρθε ένας ευγενικός κύριος που μαζί του περάσαμε στον εσωτερικό χώρο από το πλάι. Μόλις μπήκαμε μας οδήγησε στην αίθουσα συνεδριάσεων της ολομέλειας και καθίσαμε στα έδρανα. Η ξεναγός μας είπε πολλά πράγματα. Το πιο εντυπωσιακό από όλα από αυτά που μας είπε ήταν ότι η Βουλή παλιά ήταν βασιλική κατοικία, αλλά όταν ένα μέρος της πήρε φωτιά μετακινήθηκαν  στο Τατόι και από τότε αυτό το μέρος έγινε η Βουλή των Ελλήνων. Στη συνέχεια μας οδήγησε στο δεύτερο όροφο ο οποίος ονομάζεται Ελευθέριος Βενιζέλος. Εκεί είδαμε  ένα μεγάλο αφιέρωμα για τα 200 χρόνια από το 1821. Μετά από αυτό κατεβήκαμε στο προαύλιο και εκεί βγήκαμε φωτογραφίες μπροστά στο άγαλμα του Ελευθερίου Βενιζέλου. Τέλος είδαμε την περίφημη αλλαγή της φρουράς. Είμαστε περήφανοι που μπήκαμε σε τόσο μικρή ηλικία, σε ένα τόσο φημισμένο κτήριο. Πιστεύουμε ότι ήταν μία εμπειρία που δεν θα μπορέσουμε να ξαναζήσουμε όλοι μαζί. Άγγελος Τ., Θεοδώρα Τ., Βασίλης Ζ.

2mera 5

Κυριακή  20-11-2022

Παναθηναϊκό Στάδιο ή Καλλιμάρμαρο

Την Κυριακή το πρωί επισκεφτήκαμε το Παναθηναϊκό Στάδιο. Πρόκειται για ένα πολύ εντυπωσιακό στάδιο το οποίο κατασκευάστηκε στον ίδιο χώρο όπου υπήρχε ένα  αρχαίο στάδιο κατασκευασμένο τον 6ο αι. π.Χ.  απλά προς τιμήν της Θεάς Αθηνάς από τον Λυκούργο. Η χωρητικότητα του σήμερα είναι 45.000 θεατές. Ονομάζεται και Καλλιμάρμαρο και βρίσκεται στην περιοχή του Παγκρατίου. Μάθαμε επίσης ότι εκεί πραγματοποιήθηκαν και οι πρώτοι Ολυμπιακοί Αγώνες του 1896.  Ραφαηλία Σ., Λυδία Δ.

3mera 2  3mera 3

Ζάππειο Μέγαρο και Εθνικός  Κήπος

Μετά το Παναθηναϊκό Στάδιο επισκεφθήκαμε το Ζάππειο Μέγαρο και  τον Εθνικό Κήπο. Εκεί υπήρχαν μεγάλα δέντρα και πανέμορφα λουλούδια, καθώς επίσης και πολλοί όμορφοι παπαγάλοι και περιστέρια. Είχαμε κατεβάσει στο κινητό και μία εφαρμογή,  η οποία μας οδηγούσε  σε συγκεκριμένα σημεία στον κήπο που βλέπαμε αόρατα γλυπτά. Το θέαμα ήταν εκπληκτικό!  Γεωργία Μ., Ανδρέας Ι., Κυριακή Κ.

3mera 4 3mera 5

Θεατρική παράσταση  «Ο Ταρτούφος»  του Μολιέρου

Το μεσημέρι παρακολουθήσαμε  τη θεατρική παράσταση  «Ο Ταρτούφος»  του Μολιέρου στο Θέατρο Τζένη Καρέζη. Ήταν μία υπέροχη παράσταση με ωραία μουσική και χορευτικά. Ραφαήλ Φ., Ραφαέλα –Αγάπη  Π.